herman-anja-bali.reismee.nl

Fietsen door Bangkok

Na de lange nacht ontbijten we bij de 7 eleven. Voor iedereen die in Thailand reist is de 7 eleven een bekende winkel. Tosti's, ijskoffie en alles wat je nodig hebt vind je hier.
De wandeling naar de rivier brengt ons door straatjes waar we vorig jaar ook gelopen hebben.
Bij de rivier kopen we een kaartje voor de lokale boot. Eerst proberen de kaartverkopers ons een veel duurder kaartje voor de toeristenboot te verkopen maar na wat doorvragen lukt het ons de juiste kaartjes te kopen.
De lokale boot is een belevenis op zich. In een razend tempo wordt er aangemeerd en mbv fluitsignalen weet de schipper, voorin de boot, wat er achterin de boot, bij het in en uitstappen gebeurd.
We hebben voor de middag een fietstocht door Bangkok geboekt bij Co van Kessel. Co is 30 jaar geleden begonnen met zijn fietstochtjes. In 2012 is Co overleden maar nog altijd worden de fietstochten georganiseerd.
Met 7 andere Nederlanders beginnen we onze tocht.
Allereerst steken we de rivier over met de fietsen op een boot. We komen aan in Thonburi, vroeger was dit een hoofdstad. De sfeer is hier veel rustiger dan in Bangkok. We fietsen door smalle steegjes en straatjes, ruiken gestoomde rijst, vers gewassen kleding en allerlei andere typische Thaise geuren. Mensen zwaaien vriendelijk en na ieder hoekje is het weer een verrassing.
Bij een tempel laten we 3 x de gong klinken voor goed geluk.
Vanaf Thonburi fietsen we over een brug terug het drukke Bangkok in. En om het nog spannender te maken fietsen we door China Town en de chaotische markt.
Aan het einde stoppen we bij een klein winkeltje waar we wat Thaise snackjes krijgen. O.a. chips van inktvis en kleine balletjes van zoete aardappel, die laatste smaken naar oliebollen.
We hebben een heerlijke middag gehad, echt een andere kant van Bangkok gezien.
Met de boot varen we weer terug naar de andere kant van Bangkok. Vinden een heerlijk terras waar we MaiTai drinken. We besluiten de dag met een fantastische maaltijd bij een Indier, heerlijke curry met Naan brood.

Hermien

Fijn dat jullie iig goed zijn aangekomen. Ruik en proef de sfeer mee. Super gaaf. Genieten maar dan doe ik mee ??

Ilse

Geweldig ik zie het helemaal
Gebeuren ik reis wel met jullie mee van uit lisse

Wies

Fietsen door het drukke Bangkok, dat vind ik wel heel stoer! Ik ben heel benieuwd wat jullie allemaal nog voor leuke dingen gaan doen en geniet lekker mee van jullie verhalen en foto’s.

Alexandra

Wat een mooie manier van reizen en wat leuk om op deze manier met jullie mee te reizen.

Louise

Zo te lezen is het al geweldig.... ik volg.... ??

Pap

ik zit er klaar voor om het bruidspaar te ontvangen en jullie nog fijne dagen samen bedankt voor de mooie reis verslagen liefs Pap