herman-anja-bali.reismee.nl

Cheow Lam lake dag 2

Om 6.20 zou het wekkertje gaan maar om 6 uur werden we al wakker van 't bootje van de visser die achter ons resort woonde. Voor Herman het teken om een duik in 't meer te nemen, de ochtend geuren en kleuren in ons opnemend wandelen we naar de boot. We gaan op een boottochtje om dieren te spotten. Geweldig om te zien hoe Kiki de bomen bekijkt en ons attent maakt op verschillende soorten apen en vogels.
Terug bij de huisjes staat het ontbijt klaar en zijn er ook de gefrituurde sprinkhanen die gisteravond gevangen zijn, lekker knapperig hapje.
Na het ontbijt moeten we al onze spullen meenemen. We gaan nu een grot bezoeken, niet iets waar we persee warm voor lopen maar Kiki verzekerd ons dat het makkelijk te doen is en dat je gewoon op je slippers kan gaan.
Bij de grot aangekomen hadden we eigenlijk meteen al spijt dat we geen dichte schoenen aan hadden met iets meer grip. Want bij binnenkomst stonden we meteen oog in oog met een spin, "little bit poison" (Klein beetje giftig) zei Kiki geruststellend. We hadden allemaal een lampje op ons hoofd en toen we die met z'n allen tegelijk uit deden was het aarde donker, je zag echt helemaal niets....
De grot had prachtige stalactieten en stalagmieten en zat boordevol vleermuizen, die schichtig heen en weer vlogen.
Na een kwartiertje was 't mooi geweest in de grot en gingen we verder per boot naar mooie bergtoppen die rechtop uit het water kwamen.
Dit is het plaatje dat je op internet tegenkomt als je op Khao Sok national park googled en wij zien het helemaal echt.....
We houden nog een laatste stop op Kiki-eiland voor de lunch. "Toilet is everywhere", tja dan is er natuurlijk altijd iemand die boven op een termietennest gaat zitten plassen. Gillend rent ze uit de bosjes, termieten hangen aan haar voeten en slippers. Herman helpt haar de beesten van haar voeten en slippers te krijgen. Voor degene die Herman een beetje beter kennen, weten jullie dat de afgelopen 2 dagen ver buiten zijn comfortzone zijn geweest maar dat hij zelfs als held optreedt bij een voorval met insecten...... Dat overtreft echt alles, hij was zelf verbaasd over zijn handelen! ?
Tot slot bracht de boot ons weer terug en reden we naar Khao Sok, iedereen in het busje was moe en stil, alle indrukken van de afgelopen twee dagen moesten verwerkt worden.
We konden nog een douche nemen alvorens de bus kwam die ons naar Ao Nang bracht.
De busrit naar Ao Nang duurde 4,5 uur, best lang voor 150 km, maar goed tegen half acht waren we dan toch aangekomen. Het was een klein stukje lopen naar ons hotel, Anyavee hotel.
Een groter contrast met de afgelopen dagen is er bijna niet. Ao Nang blijkt een boulevard te hebben met allemaal winkeltjes en restaurantjes.Dus als we ingecheckt zijn lopen we de gezellige drukte in. We komen terecht bij een Mexicaans restaurant waar ook nog eens live muziek is. Het eten smaakte overheerlijk en de wijn en het bier vielen ook prima in de smaak. De serveerster nodigt ons, na het eten, uit om wat dichterbij het podium te gaan zitten. Steeds meer mensen komen er bij zitten. Het wordt een dolle boel! Met zang, dans en alcohol. Dat laatste stroomde iets te overmatig zou de volgende dag blijken.

Op de terugweg naar het hotel hoorden we aan de overkant nog meer muziek, daar ook nog maar ff kijken dan en nog een allerlaatst drankje...... Hoe laat het geworden is weten we niet maar dat we een gezellige avond hadden was overduidelijk.

Wies

Wat een heerlijk avontuur weer. Gelukkig zijn jullie niet in het termietennest gaan zitten ?. Hebben jullie zelf ook nog gezongen?