herman-anja-bali.reismee.nl

Koh Phi Phi

Ver voor de wekker waren we al wakker. We ontbijten en maken nog een wandelingetje over de boulevard. Om 9.40 exact worden we opgehaald om naar de pier in Krabi te gaan. Vanaf hier vertrekt de ferry naar Koh phi phi, het is een prima reis op een rustige zee. Om 12. 45 stappen we van boord.
Na het betalen van 20 Bath, for the environment, mogen we het eiland op.
We wandelen van de pier af en zien dat phiphi nice beach resort 7 minuten lopen is. We wandelen rustig langs de boulevard en bijna aan het einde ligt het resort. We worden alleraardigst ontvangen en krijgen het hutje op de eerste rij zodat we direct uitzicht hebben op de zee. Wat een paradijsje. De kamer heeft een wat hoger bed zodat je vanuit je bed ook het uitzicht op zee hebt. Wat een heerlijkheid.
Herman vraagt waar we een scooter kunnen huren, de mevrouw kijkt erg verbaasd. Koh Phi Phi is auto- en dus scooter-vrij. Er is één elektrisch golfkarretje op 't eiland die als ambulance fungeert en 2 scooters van de politie. Voor de rest is alles op loopafstand en gebeurt vervoer van spullen en bevoorrading  met handkarren.
We gaan dus wandelend het eiland verkennen, wij zitten duidelijk aan de wat rustigere kant. Langs het andere strand liggen veel winkelstraatjes, restaurantjes en hostels. Alles draait hier om toerisme maar door ons idyllische plekje genieten wij van het prachtige privé strandje en lekkere zee. We lunchen bij een hutje dat geheel van bamboe is gemaakt en hebben hierbij uitzicht over de baai. Het is een komen en gaan van boten. Veel toeristen bezoeken Koh Phi Phi ook voor één dagje.
's Avonds dwalen we door alle kleine winkelstraatjes om vervolgens aan de boulevard een hapje te eten.
Onderweg  kopen we in de supermarkt een flesje wijn zodat we op onze eigen veranda, ook deze fantastische dag weer gezellig kunnen afsluiten.

Wies

Jeetje wat geniet ik mee van jullie reisverhalen en prachtige foto’s. En wat een heerlijke plek hebben jullie weer gevonden. Geniet er van!

Lenie

Wat leuk dat je daar nu bent onze zoon is daar ook geweest en heeft daar ook zo genoten geniet er van het is zo weer voorbij .