herman-anja-in-thailand-2019.reismee.nl

Dagje op de scooter over Phuket

Wakker worden op zo'n lekker bed is echt een feestje. Herman haalt op de scooter alvast 2 ijskoffie. Het regent keihard en onderweg wordt hij belaagd door 3 honden. Alles getrotseerd komt hij doorweekt terug en genieten we van de ijskoffie op bed.
Om 9.30 is het weer droog, bestuderen we maps en stippelen een route uit. We stappen op de scooter. Rijden door typische Thaise dorpjes compleet met box scholen.
We komen in Bang Tao Beach. Een gebied met veel luxe resorts, meer iets voor pensionados. We vinden een leuk restaurant aan het strand en bestellen club sandwich en tuna sandwich, helaas smaakt het nergens naar. De rekening is nog bedroevender, bijna 1000 bath (30 euro), voor zoveel geld hebben we deze vakantie nog nooit gegeten en dan niet lekker. Beetje jammer.....
Vanuit Bang Tao Beach rijden we verder en steken het eiland over richting de ooskust. Het spettert af en toe maar niet genoeg om onze regen poncho's aan te trekken. Er lopen wat grote provinciale wegen over Phuket en wij manoeuvreren ons vakkundig door het drukke Aziatische verkeer. Oversteken, inhalen, rotondes, links rijden het maakt ons niet uit, wij hebben lol op de scooter en tuffen lekker door. We komen bij het zuidelijkste puntje van Phuket:
Promthep Cape, de zon schijnt inmiddels en het uitzicht over de zee is prachtig.
De kustweg brengt ons naar Yanui Beach waar een mangroven bos te zien is. Een stukje verderop bij Hat Nai beach stoppen we voor een verse kokosnoot en een colaatje.
Na deze korte stop rijden we verder. We proberen zoveel mogelijk mooie natuurweggetjes te nemen maar dat lukt helaas niet altijd. De drukke weg bij Patong Beach brengt ons weer richting Surim Beach. Het ziet er ondertussen zeer dreigend uit en terwijl we bij een stalletje aan het eten zijn, begint het flink te regenen. Wachten totdat het droog wordt lijkt geen zin te hebben en  ons hotel is dichtbij dus hup op de scooter en door de regen naar het hotel. De temperatuur blijft altijd rond de 30C, ook als het regent, dus is het echt niet zo vervelend, de druppels op je bril zijn eigenlijk nog het lastigste.
Bij het hotel aangekomen borrelen we wat op het balkon terwijl de regen naar beneden stort.
Rond 19.30 uur is het droog, leveren we de scooters in en gaan we bij Audy's Restaurant eten. Audy hebben we de dag ervoor op het strand ontmoet. Overdag heeft zij eetstalletjes op het strand en 's avonds runt zij een restaurant met live muziek en shuttleservice.
Het eten is lekker en de zangeres doet erg haar best. Twee Thaise dames, die ook aan het eten zijn, in het restaurant vinden het ook leuk om te zingen en doen dat eigenlijk beter dan de zangeres. Zowel Herman als ik zingen ook een liedje. Hierna zingt de oorspronkelijke zangeres geen noot meer, ze zet alleen nog maar orkestbanden op en laat het daarbij....
Tijd om naar het hotel te gaan, we worden keurig door de shuttlebus van Audy thuisgebracht.

Tiny

Wat zie je er heerlijk ontspannen uit!wij waren ook op een eiland ( nog even) maar er was maar 1 restaurant we lagen de hele dag te snorkelen.Onder water was het even prachtig mooi als er boven. Nog veel plezier!

Ineke Galdeij

heb net alle berichtjes gelezen...wat een heerlijk avontuur weer !
Ik geniet mee

Pap

Lieve Anja en Herman ik wens jullie een goede terug reis naar Hillegom maar doe wat warms aan het is hier maar 11 graden Liefs Pap