herman-anja-bali.reismee.nl

Kanchanaburi

Herman is al vroeg wakker en verzorgt een ontbijtje op bed.
Vandaagwillen we naar Kanchanaburi reizen.
Vanaf Khao San road nemen we een Grab(soort Uber) taxi naar Southern Bus Terminal. Na eventjes zoeken vinden we de lokale bus naar Kanchanaburi. 10 minuten later vertrekt de bus en blijken wij de enige toeristen te zijn, altijd leuk!
2.5 uur later arriveren we in Kanchanaburi, we nemen een tuktuk richting de Bridge over the river Kwai. Omdat het natuurlijk al lunch tijd is scoren we een lekker bordje noodles alvorens op zoek te gaan naar een leuke overnachtingsplek. Ik had iets op maps gezien. Het plekje zou leuk langs de rivier liggen. 15 minuten lopen moet te doen zijn. Echter met volle bepakking en verzengende hitte wordt dit een heftig klusje. De navigatie stuurt ons een klein zandweggetje op helaas, aan het einde van het pad staat een onaardige hond ons keihard blaffend op te wachten, geloof niet dat we hier welkom zijn.
We lopen snel terug naar de bewoonde wereld. We Googlen een ander plekje maar laten ons nu door een tuktuk afzetten bij Sam's House. Echt leuke huisjes/hutjes op 't water van de rivier.
We kiezen een leuk, idyllisch plekje uit en huren vervolgens 2 scooterjes. We rijden allereerst naar de brug over de river Kwai. Dit is een onderdeel van de Birma spoorlijn waar in de 2e wereld oorlog veel krijgsgevangenen aan gewerkt hebben en bij omgekomen zijn.
Daarna zijn we een beetje door Kanchanaburi gereden, hebben een begraafplaats bezocht waar we o.a. graven van Nederlandse krijgsgevangenen zagen. Indrukwekkend.
We rijden heerlijk rond op onze scootertjes totdat de avond valt.
Er zou volgens Azië backpackers een leuk restaurantje zijn, met de scooter zouden we daar zo zijn maar na 15 minuten rondrijden hadden we het nog niet gevonden. Bij navraag bleek dat ze 2 maanden geleden gesloten waren. De dame die dit ons vertelde vroeg of we het leuk vonden om naar de lokale night Market te gaan. Jaaaaa natuurlijk vinden wij dat leuk! Zij reed voorop op de scooter en wij erachteraan. Kris, kras door Kanchanaburi kwamen we op een plein vol stalletjes. Eten genoeg! We bedankten de mevrouw en liepen langs de vele stalletjes. We zagen lekkere noodles en padthai liggen en besloten die te bestellen. Er werden 2 plastic stoeltjes voor ons neergezet en we kregen onze noodles, echter deze waren koud. De wok pan aanwijzen hielp niet maar Google translate bood de oplossing. Twee heerlijke bordjes noodles voor 30 bath (90 eurocent) en wat een belevenis. Daarna aten we nog wat spiesjes van de BBQ waarvan eentje "chicken inside" was..... Wat dat precies was weet niemand....
Tot slot reden we terug en namen nog 1 drankje in een café met live muziek om vervolgens vroeg te gaan slapen zodat we morgen vroeg op konden staan om naar de Erawan watervallen te gaan.