herman-anja-bali.reismee.nl

Naar Surim Beach (Phuket)

Om 7.45 gaat de wekker en springen we de zee in. Pakken de rugzakken en lopen naar de pier. Onderweg scoren we een ijskoffie en tosti's bij de 7-Eleven.
De boot richting Phuket vertrekt om 9 uur.
Na 2 minuten varen blijken er nog wat passagiers van een andere ferry te moeten overstappen. De boten gaan naast elkaar liggen en de passagiers stappen over. Vijf minuten later is iedereen inclusief koffers en rugzakken op de juiste boot en kunnen we verder. We kunnen bovenop de dek zitten en voelen de warme zeewind.
Om 11.15 arriveren we in de haven van Phuket. De reis loopt voorspoedig want er staat een busje klaar dat ons naar Surim Beach residence brengt. We hebben dit hotel uitgekozen vanwege het rooftop zwembad. Het hotel blijkt pas 1 maand open en nog niet alles is in gebruik zoals het restaurant en de poolbar. Onze kamer is wel echt fantastisch, apart woonkamer /keuken gedeelte, aparte slaapkamer met heerlijk bed. Alles is nieuw en dat merk je ook aan de handdoeken, beddengoed, badjassen etc. We nemen kijkje bij het rooftop zwembad, dit bevindt zich op de 6e etage naast compleet, nieuw ingerichte fitness ruimte. Het uitzicht vanaf het zwembad is niet heel spectaculair te noemen en er zijn maar 4 bedjes.
We besluiten later bij 't zwembad terug te komen.
Eerst maar ff lunchen. We wandelen naar het strand en daar is het een echte Thaise gezelligheid, veel eettentjes met natuurlijk plastic stoeltjes. Ik bestel vis en Herman kip van de BBQ met nog Thom Kha soep erbij. Het is weer smullen.
Ondertussen zien wij op het strand een soort zitzakken waar iedereen op ligt. Na het eten gaan we deze eens goed bekijken. Een super aardig meisje vertelt ons hoe het werkt en doet het voor. Beetje wapperen, omdraaien, nog een keer wapperen en je hebt een comfortabel ligbed. We zijn zo enthousiast gemaakt door haar dat we er twee bij haar kopen.
Op de terugweg huren we op de hoek van de straat 2 scooters en daarmee rijden we verder terug naar het hotel. Zo leuk dat scooter rijden!
We nemen de kustweg naar beneden en voordat we het weten zitten we in Patong Beach, wat een drukte en gekte. Drie jaar geleden waren we hier met alle kinderen en "aanhang" op vakantie. We reden naar datzelfde hotel om wat plaatjes hiervan op de groepsapp te zetten, Herman duikt hier zelfs nog het zwembad in. Grappig om het zo weer terug te zien, nooit verwacht dat we hier ooit nog eens zouden zijn.
We rijden weer terug langs de kustweg naar Surim . Onderweg zien we nog een olifant die langs de weg wandelt. Sta je toch raar te kijken.
We parkeren de scooters bij Surin Beach. De golven zijn behoorlijk hoog maar er wordt volop in gezwommen.
Het water is heerlijk maar er staat een behoorlijke stroming. De eerste de beste golf lig ik om! Daarna, door aanwijzingen van Herman, lukt het beter en wordt het zelfs echt leuk!
Het wordt al schemerig dus we rijden terug naar 't hotel, doen een (zelfgekocht) drankje bij het zwembad en zien de zon verder onder gaan.
Om de hoek bij ons hotel ligt een gezellig straatje met wat restaurantjes. Prima om vanavond te eten.
Herman gaat nog voor een lekkere massage maar ik sla die even over. Ik ben in Khao Sok van een trapje gegleden en heb daarbij een blauwe plek op mijn onderarm en scheenbeen opgelopen dus ik moet er niet aan denken om op die pijnlijke plekken een massage te krijgen.
We besluiten de dag met een drankje op 't balkon.

Louise

Heerlijke verhalen weer de afgelopen dagen ?? geniet maar lekker verder samen ?

Ilse

Wat een belevenissen allemaal
Geweldig
Echt genieten voor jullie

Loes kock

Wat weer een gezellig en mooi verhaal. Alsof ik er zelf bij ben .geniet nog lekker

Hermien

Ziet er fantastisch uit hoor An! Heerlijk genieten!! ?

Pap

Lieve Anja en Herman als ik het allemaal lees is het iedere dag genieten en dat moet ook want je bent er niet voor niets op vakantie ik wens jullie nog fijne dagen samen en een goede reis terug naar Hillegom.
Hier gaat alles goed alleen triestig weer en ik ga nu voetbal kijken .Liefs van Pap

Monique

Hoi Herman & Anja,
Zoals je het vertelt zo zie ik het ook voor me. Heb veel plezier met en van elkaar.
En ik kijk weer uit naar volgende week!
Heb je nodig Herman !!!
Dank voor het levendig schrijven Anja!
Gr Monique

Nico

Wat een mooi verhaal weer, fijn om te lezen.