herman-anja-bali.reismee.nl

Terug naar Bangkok

Om 8.15 stond de taxi klaar om ons naar de airport van Phuket te brengen. De vlucht brengt ons terug naar Bangkok, vanaf de Airport nemen we 1 halte met de blue line van de skytrain. Bij de exit van de skytrain vinden we na wat rondvragen 2 motorrijders die ons naar het hotel willen brengen. De motorrijder van Herman heeft echter geen motor maar een oude brommer. Vol vertrouwen stappen we achterop. Op de snelweg gaat het allemaal voorspoedig maar al snel verlaten we de snelweg om in de kleine straatjes terecht te komen. Plots verschijnt er een soort houten springschans, dit blijkt een onbewaakte spoorwegovergang te zijn. Mijn driver manoeuvreert zich keurig over de schans, echter Herman moet hier en daar wat corrigeren met een voetje aan de grond om uiteindelijk toch te moeten afstappen. Want de oude brommer redt het niet om de schans te nemen inclusief passagier en bepakking. Maar het komt allemaal goed en vrolijk checken we in bij Nest boutique resort hotel.
We besluiten wat rond te wandelen om de omgeving te verkennen en komen al snel bij Wat sankha racha, een mooie tempel.
Als we de grote weg oversteken zien we een food court, altijd weer een belevenis maar dat vinden de mensen daar over het feit dat wij daar rond lopen. We bestellen een bordje padthai, de mevrouw stookt de wok lekker op en maakt misschien wel de lekkerste Padthai die we de afgelopen weken hebben gegeten. Vervolgens zien we een jonge knul pasteitjes bakken, alle dames van de kraampjes kopenzo'n pasteitje bij hem. Dat willen wij ook proberen! De jongen vertelt dat het homemade is en dit staat ook op het papieren zakje gestempeld. Mmmmmm wat is dit ook weer smullen, precies pittig genoeg, gevuld met aardappel en kip.
We wandelen weer terug, langs de rivier en de tempel door kleine achteraf straatjes om bij de onbewaakte spoorwegovergang wat foto's te nemen.
Als we langs een kapper en massage salon lopen, ga ik bij de kapper naar binnen en Herman gaat voor de laatste keer voor de Thaise massage. De dame breekt bijna zijn vinger maar doet het voor de rest best prima.
De schemering begint en wij gaan bij het zwembad een glaasje drinken.
Voor het avondeten lopen we terug naar de food court maar hier zijn de meeste kraampjes al dicht. Op de weg staan nog wel genoeg stalletjes. Een moeder met dochter staat spiesjes vlees te barbecuen, dat willen we graag proberen. Zij vinden ditzoleuk dat ze niet willen dat wij betalen, hoe aardig is dat! Uiteraard leg ik toch 20 Bath neer en krijgen we de stokjes saté in een plastic zakje mee. Bij de eerste hap kijken we elkaar aan en reageren alletwee hetzelfde: wat een mals stukje vlees en fantastische saus!!!
Het volgende stalletje heeft een soort pannekoekjes met crème, ook maar proberen, we zitten er tenslotte lekker in. Het lijkt wel of we in één of ander geweldig restaurant aan het eten zijn. Wat een smaaksensaties!
De vleesspiesjes warenzolekker dat we er nog wel eentje lusten, helaas uitverkocht, de dames hadden goede zaken gedaan. Er was nog wel een man die zijn vis aan ons wilde verkopen, keurig uitgestald op een plastic kleedje op de grond, vriendelijk bedankten we voor het aanbod.
Na onze overheerlijke voorgerechtjes komen bij een lokaal restaurantje waar we weer allervriendelijkst ontvangen worden. De kaart bestaat uit plaatjes dus wijzen we 2 curry's aan. Het blijkt dat we het beste voor het laatst bewaard hebben. Ruim twee fantastische weken Thailand brengt ons bij dit eethuisje met de smakelijkste curry die we in deze vakantie gegeten hebben. Wat een culinaire dag!

Terwijl ik de laatste belevenissen schrijf zijn we al op weg naar huis en om precies te zijn, vliegen we boven India.
We kijken terug op een geweldige vakantie waarbij onze avonturen niet altijd met woorden omschreven konden worden.
Leuk dat je mee reisde en bedankt voor alle leuke reacties!
Thailand bedankt voor alles wat je ons hebt laten beleven.
En lieve Herman, bedankt dat jij mijn gezellige en liefste reismaatje wilt zijn.

Hermien

Wat fijn en gezellig dat ik het mocht mee beleven. Super leuk. Goede en veilige terug reis naar Nederland.
Tot snel ?

Louise

Wat een bijzondere vakantie weer ? Anja kennende smaakt het naar meer ? ?
Ik heb echt mee genoten ?
Welkom thuis ??

Ilse

Dank jullie wel
Dat wij mee mochten op jullie reis
Goede vlucht
En welkom thuis
Dikke kus van je zus ??

Marja

Welkom thuis lieve mensen. Dat zal letterlijk een koud bad zijn geweest. Maar het terugkijken en denken zal fijn genoeg zijn. We zien elkaar snel. In ieder geval al maandag, Anja. Sterkte met wennen allebei.

Heleen

Wat een genot was dit. Alsof ik er bij was. En heel nieuwsgierig naar de reisorganisatie. Goede thuis komst! Ik heb genoten!?

Kitty

wat een mooie reis mijn liefste vrienden. Ik genoot met jullie mee. Kom nu maar weer gauw thuis, ik heb je gemist. dikke kus

Ineke Galdeij

Heerlijk om je verhalen te lezen.
Welkom thuis, weer in ons natte koude kikkerlandje
X

Nico

Anja en Herman, heb de laatste fotoseries gezien en verhalen gelezen. Wat een mooie vakantie hebben jullie gehad. Bedankt voor het meereizen, groeten Nico