herman-anja-bali.reismee.nl

Erawan watervallen

Vandaag vroeg het wekkertje gezet om naar de Erawan watervallen te gaan. Vanaf Kanchanaburi is dit 90 km dus zo'n 2 uurtjes op de scooter.
De Erawan watervallen zijn een van de mooiste watervallen van Thailand maar het kan er nogal druk zijn dus willen wij zorgen er op tijd te zijn.
De scooters blijken lekker hard te kunnen en soms tikken we zelfs 80 km/uur aan, we noemen het dan wel scooters maar met 125cc is het eigenlijk een kleine motor.
We laten al snel Kanchanaburi achter ons en rijden over een prima weg naar de watervallen.
Parkeren de scooter en beginnen aan de wandeling. De meesten mensen trekken hier wandelschoenen voor aan, de Thai doen dit op blote voeten en wij kiezen voor de tussenoplossing, gewoon op de Reef slippertjes, met daarbij de afspraak dat als het niet meer te doen is op de slippertjes dat we dan terug gaan.
De erawan watervallen bestaan uit 7 levels, de eerste 4 zijn via een goed wandelpad te bereiken. Alle doorkijkjes en levels zijn paradijselijk mooi (zie foto's). De warmte maakt de klim extra zwaar maar de omgeving maakt het zeker de moeite waard.
Vanaf level 4 is er geen duidelijk pad meer omhoog en moet jezelf de beste route bedenken. Over glibberige stenen en boomstronken, door stromende beekjes wordt het een hoop geklauwter en geklim. Maarja als je bij level 5 bent wil je door. De slippertjes lijken het te houden en 2 uur later staan we op de top, we did it!
Lichtelijk uitgeput, met trillende benen, genieten we van onze prestatie en het uitzicht.
De terugtocht is eenzelfde uitdaging maar 1500 meter later staan we bij level 1. Mijn telefoon geeft aan dat ik 10000 stappen heb gedaan, mijn lijf zegt wel 100000, ach het maakt ook niet uit, het bezoek aan de Erawan watervallen was zeker de moeite waard.
Na een colaatje stappen we op de scooter om halverwege een bordje Padthai te eten bij een stalletje langs de weg.
We besluiten de dag met een drankje op terras met uitzicht op de brug over de River Kwai.
Een goede ambiance om plannen voor de volgende dag te maken. Op internet kunnen we geen bussen vinden die ons verder naar 't zuiden brengen dus we besluiten zelf eens te checken bij het busstation. Dat blijkt super makkelijk te zijn. Ieder uur vertrekt er een minivan richting Huahin met tussenstop in Phetchaburi.
We leveren onze scooters alvast in en regelen meteen vervoer voor morgen ochtend om naar het busstation te gaan.
Daarna nog een heerlijke maaltijd bij een restaurantje met Noord Thaise gerechten, drankje toe en lekker slapen in de oase van rust in ons hutje.