herman-anja-bali.reismee.nl

Cheow Lam lake dag 1

Na een heerlijke nachtrust en een ontbijtje vertrekken we om 9 uur naar Cheow Lam lake. Dit lake is een onderdeel van het Khao Sok national park. Dit park is bijna net zo groot als heel Nederland. We gaan daar o.a. een jungle/oerwoud tour doen.
Na een uurtje rijden komen we bij de ratchaprapha dam. Hier ligt onze boot klaar. We maken kennis met Kiki, hij is onze gids voor de komende 2 dagen.
We varen het meer op en zien meteen de schoonheid van het meer met kalkstenen bergen eromheen. De wind door onze haren en zien de ongereptheid van de natuur..... Het is overweldigend.
Na een uurtje varen komen we bij onze drijvende huisjes, smiley lake resort. Dit resort drijft op het meer en heeft geen verbinding met het vaste land. Alles komt en gaat hier via het water. Elektriciteit is er alleen tussen 17.30 en 22.30 uur. Even plannen met het opladen van de telefoons.
We kunnen hier even relaxen, zwemmen en kajakken. We doen alle drie en absorberen de fantastische omgeving.
Ondertussen wordt er een heerlijke Thaise lunch voor ons bereid. Next level genieten heet dit.
Na de lunch stappen we weer op de boot om door smalle kanaaltjes te varen. Hoge bomen, ongelofelijk veel kleuren groen, vochtige warmte en vreemde geluiden prikkelen onze zintuigen.
De boot komt tot stilstand en hier stappen wij uit. Er is geen pad te bekennen en de jungle ligt voor ons. Kiki loopt voorop, gewapend met kapmes. Hij waarschuwt ons dat we wel door water gaan lopen..... Slik..... We volgen hem enigzins onder de indruk. Kiki is een kop kleiner dan dat ik ben en ik zie hem dapper vanaf de oever in het water stappen. Het wordtzodiep dat alleen zijn hoofd nog boven water is. Mijn god, waar zijn wij aan begonnen, terug gaan is geen optie dus zijn wij netzodapper als Kiki en volgen hem gedwee.
Het water komt bij Herman tot zijn middel en bij mij tot mijn oksels. Wij zijnzoblij dat we gisteren goede schoentjes gekocht hebben.
Vanuit het water lopen we verder het oerwoud in. Kiki blijkt een uitstekende gids die kan communiceren met vogels en apen. Hij maakt de vreemdste geluiden en krijgt regelmatig antwoord vanuit het bos. Hij laat ons sporen zien van wilde zwijnen en apen. Ook maakt hij ons attent op heerlijk ruikende bloemen, bijzondere paddestoelen, spinnen en bladeren met geneeskrachtige werking. Mooi om te zien hoe alert hij is en ons een weg wijst door het dichte oerwoud. De trekking bestaat afwisselend uit rotsen, zandpaden en beekjes. Na een tijdje komen we bij een pooltje met een watervalletje. Opeens begint er een meisje te gillen, een klein zwart beestje zit tussen haar tenen en ze krijgt hem niet weg, gatver. Kiki snelt naar haar toe, dan blijkt het toch al weg te zijn, een bloedend wondje achter latend. Nu is de opdracht om goed te checken of iemand anders ook zoiets heeft, het bleek een bloedzuiger te zijn. Er was nog iemand de "gelukkige" maar zij had zonder gegil de bloedzuiger weg gekregen.
We glibberen, klauteren en lopen weer verder om 2 uur later bij de boot uit te komen. Nog 1 keer door 't diepe water. En wat blijkt, grenzen verleg je snel. 2 uur geleden vonden we dat nog heel spannend en nu lopen we vol vertrouwen door het hoge water.
Terug in de boot ziet Kiki nog een paar Toekans waarmee hij communiceert. We moeten heel goed kijken maar met wat aanwijzingen zien wij ze ook.
We varen terug naar de drijvende huisjes en krijgen wederom een heerlijke maaltijd met als specialiteit : overheerlijke vis.
We doen nog een drankje (cola-rum) op de veranda voor ons huisje. We zien nog hoe Kiki in de absolute donkere nacht het meer opvaart naar een eilandje. De volgende ochtend bleek wat hij daar gedaan had. Bij het ontbijt waren er vers gefrituurde sprinkhanen, Die had Kiki de avond ervoor gevangen op het eiland......

Tiny

Wat een pracht verhaal,wat een afwisseling van indrukken en genieten. Dat we dit allemaal mogen mee genieten! Fijn Anja !

Hermien

Wat een avontuur. En ja je bent een goed schrijfster Anja. Ik geniet mee ;)

Mariëtte Klinkenberg

Geweldig avontuur anja!!!!???

Ilse

Wat een mooi reis verslag
Ik zag het zo gebeuren
Dikke kus van je zus ??

hennyreemer@hotmail.com

Ha Anja wat een avontuur doe ik je niet na. Onwijs leuk verteld zie het helemaal voor me dit jaren geleden ook een keer meegemaakt om een rivier over te steken met rugzak boven mijn hoofd lang geleden ....... nu met auto door parken gereden.
WIj nu weer thuis in de regen na twee weken zon
en bij aan t komen van de jet lag van 8 uur. gaan binnenkort de verhalen uitwisselen nu nog kijken naar je volgende story
Ga zo je andere verhaal nog lezen

Pap

Lieve Anja en Herman hier gaat alles goed Zondag middag bij Ilse en Dick geweest heerlijk gegeten was gezellig Ik wens jullie nog fijne dagen toe en genieten maar samen en tot kijk in Hillegom

Lenie

Wat een verhaal jullie durven wel hè nou geniet er nog maar fijn van.

Wies

Wat een spannend maar ontzettend leuk avontuur. En wat een prachtige reis maken jullie. Ik geniet met volle teugen van jullie reisverhalen!